Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Το μονόγραμμα [αποσπάσματα]




Σ’ αγαπάω, μ’ ακούς?
Κλαίω για τα χρόνια που έρχονται χωρίς εμάς και τραγουδάω για αυτά που πέρασαν, εάν είναι αλήθεια.
Για τα "πίστεψέ με" και τα "μη".
Μια στον αέρα μιας τη μουσική, εάν αυτά είναι αλήθεια τραγουδάω, κλαίω για το σώμα που άγγιξα και είδα τον κόσμο.
Έτσι μιλώ για σένα και για μένα.
Επειδή σ’ αγαπάω και στην αγάπη ξέρω να μπαίνω σαν πανσέληνος από παντού, για σένα μέσα στα σεντόνια, να μαδάω λουλούδια και έχω τη δύναμη.
Αποκοιμισμένο, να φυσάω να σε πηγαίνω παντού, σ’ έχουν ακούσει τα κύματα πως χαϊδεύεις, πως φιλάς. Πως λες ψιθυριστά το "τι" και το "ε".

Πάντα εμείς το φως και η σκιά.
Πάντα εσύ τ’ αστεράκι και πάντα εγώ το σκοτάδι, πάντα εσύ το πέτρινο άγαλμα και πάντα εγώ η σκιά που μεγαλώνει.
Το κλειστό παντζούρι εσύ, ο αέρας που το ανοίγει εγώ.
Επειδή σ’ αγαπάω και σ’ αγαπάω.
Πάντα εσύ το νόμισμα και εγώ η λατρεία που το εξαργυρώνει τόσο η νύχτα, τόσο η βοή στον άνεμο.
Τόσο η ελάχιστή σου αναπνοή που πια δεν έχω τίποτα άλλο μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα να φωνάζω από ‘σένα και να με χτυπά η φωνή μου, να μυρίζω από ‘σένα και ν’ αγριεύουν οι άνθρωποι.
Επειδή το αδοκίμαστο και το απ’ αλλού φερμένο δεν τ’ αντέχουν οι άνθρωποι κι είναι νωρίς, μ’ ακούς?
Είναι νωρίς ακόμη μέσα στον κόσμο αυτό αγάπη μου να μιλώ για ‘σένα και για ‘μένα.
Είναι νωρίς μέσα στον κόσμο αυτό, μ’ ακούς?

Είμαι εγώ μ’ ακούς ? Σ’ αγαπάω μ’ ακούς?
Πού μ’ αφήνεις, πού πας, μ’ ακούς?
Θα ‘ρθει μια μέρα, μ’ ακούς? Για μας, μ’ ακούς?
Πουθενά δεν πάω, μ’ ακούς?
΄Η κανείς ή κι οι δυο μαζί, μ’ ακούς ?
Σ’ άλλη γη, σ’ άλλο αστέρι, μ’ ακούς?
Δεν υπάρχει το χώμα, δεν υπάρχει ο αέρας που αγγίξαμε ο ίδιος, μ’ ακούς? Και κανείς δεν κατάφερε από τόσον χειμώνα κι από τόσους βοριάδες, μ’ ακούς? Να τινάξει λουλούδι, μόνο εμείς, μ’ ακούς?
Μες στη μέση της θάλασσας από το μόνο θέλημα της αγάπης, μ’ ακούς
Άκου, ποιος μιλάει στα νερά και ποιος κλαίει, ακούς?
Είμαι εγώ που φωνάζω και είμαι εγώ που κλαίω, μ’ ακούς?
Σ ’αγαπάω, σ’ αγαπάω, μ’ ακούς ?

[Οδυσσέας Ελύτης]

<3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου